Thailand

Jag orkar inte. Att Bangkok har dukat fram sa fina klader och grejer far mig att bita mig i lappen av frustration. Jag bara vet att jag fortjanar sa mycket av allt som erbjuds har. Maten ar kempe bra! forutom att de vegetariska alternativen inte ar lika brett och smarrigt som i indien. dessutom ar det sa frascht. I jamforelse med indien. Ja, det kommer bara vara jamforelser med indien nu. Inget annat an indien och indier har existerat i mitt huvud under 3 manaders tid. Det tutas inte sa mycket, var forsvann alla manniskor, och alla stirrande ogon?, tankte vi. Sa mycket plats pa gatan och pa torg. Mer turister, saklart. buckets! det finns buckets! religion och politik ar sopat under mattan. sparvagnar i luften. Thailandare ar snela hestar. Bade jag och tove ar vana vid att ryta och ignonera sliskiga indier. Allt i bangkok, allt under mina fotter. Snart lamnar vi bangkok. Vi ar strandkrabbor. MOT KRABI!

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback