PARTY YÄYÄYÄ

Hej, vänner! Igår var jag, Tove i sin egen höghet (haha-ha, snarare i sitt eget chocktillstånd) på språngmarch för att ta sig an det indiska utelivet. Och det gick ta mej katten som smort. Typ. Alltså indiskt uteliv är inte så komplext. Receptet lyder: ta trädgårn en varm sommardag då uteserveringen verkligen får glänsa i sin fulla potential, addera lite extra värme, krydda och svettiga dofter, ta bort svennebananerna och dom svenska låtarna, addera indier redo för fest och lite indiska influenser i både dans och musik så har du det. Det var som att dansa hemma till all den musik jag är van vid liksom. Apsjukt. Jag kunde inte riktigt fatta det men shit vilken grejjj. Så idag vaknade man glad i hågen (lite trött i huvudet, fast ändå inte) och ba "gosh, hände det där verkligen igår???" men det gjorde det. Så, alla blivande bangalorianer, utelivet, fånga utelivet. Eller låt er fångas. Eller vad man nu säger. Nu ska jag stänga igen syltburken för nu vankas det käk! Sen ger vi oss ut på äventyr för att söka stockholmska busungar längs vattenådrorna i Cochin och Kerala (provinsen)... RIKTIGA ÄVENTYR! Med andra ord.

Nyp mig i armen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback