Cochin on coffe

God morgon vanner! Har ar klockan ett och jag ar pigg som morten. Dom andra tre musketorerna ar ute och fixar simkort och jag sitter med lite uppgifter att utfora pa internet. Fast nu ar jag klar och dom ar inte har an och det ar massa indier utanfor mitt bas sa jag stannar har, hehe. Vi har lamnar Cherai-beach idag (inte tillrackligt fin, halla, vi ar finsmakare) och ska med lokalbuss snart bege oss ner till Alleppay eller nagot i den stilen. Vi ar i Ernakulam ("Cochin city, y3y") nu och har kakat indisk frukost. Matte vi inte bli magsjuka (AMEN). Iallafall. Eller na just det, vi har druckit massa sott chai ocksa sa nu ar vi typ hoga pa det. Iallafall, i Alleppay (stavning?) sa ska vi hyra en husbat (har vi tankt) aterkommer med hur det gar med den saken. Vi ar ett knasigt gang forstar ni och vi goar with the flow. Imorse hade vi en rolig incident, igar med. Igar hade vi skrattattack alla fyra (typ) pa en restaurang som hette Bay watch (namnet dar ar nog roligt for att framkalla en skrattattack men det var inte det utan massa andra saker). Fyra overtrotta liksom, haha. Och imorse sa var bade jag och Jonathan ute pa morgonpowerwalk (jag forst, han mig hack i hal fast det visste jag inte om) och i samband med att han letade mig (han var inte precis hack i hal liksom, men han gick samma vag, fast efter mig) sa gick han jattelangt bort. Det resulterade i att han dok upp hemma pa rummet igen 4 min innan check out. Och vi andra hade statt och bara "var e han?!?!?" och letat och grejer. Sen kom han, lyckligt ovetandes. Haha. Det var kul. Vet inte om det framgar i text, men det var verkligen kul. Imorse checkade vi som sagt ut for att stranden inte alls var nagon speciell guldklimp och for att det var dyrt och vara husvardar var sura for att vi prutade pa allt. Man ba "HALLA, det ar KUL?". Stupidos. Nu far dom fan komma och hamta mig snart pa internetcafet, annars blir det har inlagget alldeles for langt. Jag saknar vara brittiska och amerikanska vanner och Martin och Jennika. Men sa ar det med att resa, man maste ju saga hejda ocksa (buhu, vill inteeee). Jag ser ut som en svettig hippie for tillfallet. Peace!
Japp, dar har ni ert finska vrede pa nyarsafton, badandes i solnedgangen. JA, det var magiskt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback