staden där Converse kostar (CA) 140 kr(!)

Viktoria och Daniels val av namn på sin ofödda dotter har satt igång ett ADHD-RYCK i Sverige (host* media) Efter en tripp i Indien får man så mycket intryck av olika sidor av alla slags mynt att man bara vill spy när man, av ren vana, klickar in sig på aftonbladet.se och läser rubrik efter rubrik som inte ens fyller 1/4 kvot av bra journalistik och intelligens. oh jesus. Då undrar ni säkert, MEN SKRIV NÅGOT OM AFTONBLADET VI INTE REDAN VISSTE! okej, okej, point taken. Jag lägger vantarna på kylning och dansar in i dimman av lugnet här i Bangalore istället.

BANGALORE? Befinner ni er inte i HAMPI? No, mama, no.  Eftersom att jag (Rebbe) blev sjuk som fään ändrade vi seglen och knöt fast skeppet i Bangalore istället. Vi gillar ju den här staden. Erik och hans kusiner är ju för härliga och trevliga så varför börja träna våra vingar för att åka till Hampi när vi kan stanna och leva i en förskönande dvala tills vi står och når Thailändsk mark? Inget konstigt alls. LÅT SPONTANITETEN FLÖDA!  Tove må ha fyllt 20 år men jag är fortfarande ett barn och behöver vila, då och då (eh..)
Måste bara upplysa om en annan del av min tillvaro. En skrämmande sak som hände här om dagen, nej, det var igår det rättade sagt hände! Jag gick in i köket och tog tag i en tallrik, kletig av något som en gång var en betande ko och resterna av en finskuren, grön paprika hade skapat ett abstrakt konstverk på verkyget jag hade ett stadigt grepp om. Jag stirrade länge på tallriken. Då och då slängde jag ett öga på diskborsten och den droppande kranen framför mig. Jag kände hur det varma blodet i mina ådror snabbt strömmade mot hjärnan. Efter 2 minuter kändes det som att någon hade tagit upp en fjärrkontroll, riktat nosen mot mig och tryckt på snabbspolsknappen tills dess fingrar blivit blåa. Jag blev nämligen nästan svimfärdig av den tankekraft jag var tvungen att anstränga mig av när jag stod där. Helt blank i huvudet. Blank i tankarna. Jag menar, VAD SKULLE JAG GÖRA MED SAKERNA SOM TOG UPP MINA HÄNDERS YTA? Jag hade glömt av hur man diskade by hand, så att säga. Jag gick och la mig efter det. Kudden var fuktig som en ovriden trasa imorse... Så jag gick upp och tvättade mina trosor i handfatet. Rikligt med vatten och handarbete. Hur man tvättar kläder by hand, så att säga, kommer jag aldrig glömma.
(ni som fortfarande tveker på att resa, att glömma av att diska är väl en sketbra anledning att våga lyfta på stjärten och fara iväg) hehe

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback